La manca cronica d’infraestructures que patim els
valencians, es un llastre per a la nostra economia i competivitat. El problema
es que, en general, els valencians no son conscients del problema. I els que
son conscients del problema, no fan res al respecte.
L´IMPORTANCIA DE L’ AMPLE DE VIA FERROVIARI EN EUROPA
Crec que la majoria del public no
sap que l´ample de via en Espanya es diferent a l´ample que diguem UIC o
internacional. L´ample de via iberic es de 1668mm, mentres que l´ample de via
internacional -en el que s´han fet les noves llinies de TAV (AVE)- es de 1435mm.
En estos moments, Valencia no dispon d´una conexio d´ample
internacional en Europa. Un tren fabricat per a vies iberiques, com els que
circulen entre Valencia i Barcelona, no pot circular per vies AVE-europees[i],
i per tant si volen que persones o mercaderies viagen de Valencia a Europa, han
de baixar del tren i tornar a pujar en Barcelona.
Este fet, es un gran
handicap per a ValenciaPort (Valencia-Sagunt-Gandia) i Alacant, ya que el port de Barcelona, en canvi, sí que te
conexio ferroviaria en ample europeu, des de 2013. Un gran barco que vinga de China, i que despuix de passar el
Canal de Suez, vullga desembarcar mercaderies i distribuir per Europa en
contenedors per ferrocarril, sempre anirà primer a Barcelona o Marsella, per a
evitar perdues de temps en canvis modals, que a Valencia, per eixemple.
EL CORREDOR MEDITERRANEU
Es fonamental per a l´economia
valenciana, per tant, la conexio de les principals capitals valencianes, dels
ports de Valencia i Alacant i els aeroports de l´Altet-Elig i Manises en
ferrocarril d´ample europeu. Una bona eixida a Europa es el corredor
mediterraneu, pero no es ni ha de ser l´unica.
I LA CONEXIO EN ARAGO, I L´EUROPA ATLANTICA… ¿QUE?
Un atre tema, que no està ni
considerat en els pressuposts, i que els partits politics no porten en el seu
programa electoral, es la conexio de Valencia en Arago, el cantabric i
l´Atlantic Europeu, per Canfranc. L´unica eixida de Valencia a Europa no pot
ser per Port Bou. Canfranc tambe es una molt bona opcio, que pareix que
s´oblida.
El problema de la ret de
comunicacions terrestres espayola es que o be es radial (tot naix i mor en
Madrit) o be enllaça en Europa passant per Barcelona.
Este disseny de les comunicacions
de transports ha de trencar-se. Un eix Valencia-Zaragoza/Bilbao-Burdeaux,
trenca completament la subordinacio de Valencia a Madrit i Barcelona.
Ademes, aixina el Port de Valencia
donar servici a tota Arago, i enllaçarà en el port de Burdeaux, un dels mes
importants d´Europa.
CONCLUSIO
Fa falta mes prevision, mes coneiximent de les necessitats
reals de l’economia valenciana, i treballar a 20-25 anys vista. Per desgracia, els Governs de Fabra i Rajoy, no a
soles han paralisat les grans obres publiques que necessitem els valencians per
a ser la nacio mes prospera i rica d´Europa. Tampoc s´està treballant intelectualment, fent proyectes i plans
directors per a dissenyar el futur.
Com deya Miquel Ramon Izquierdo, quan no n´hi han diners per a fer obres, hem d´invertir en pensar, fer proyectes i reorganisar-se.
Com deya Miquel Ramon Izquierdo, quan no n´hi han diners per a fer obres, hem d´invertir en pensar, fer proyectes i reorganisar-se.
[i] En
realitat Talgo i CAF tenen un sistema de variacio de distancia de les rodes
dels seus trens, per a passar d´una via a un atra, unicament per a passagers.
No hay comentarios:
Publicar un comentario