jueves, 21 de agosto de 2014

La Llinea 2 de Metro Valencia, en via morta

LA RET DE METRO, EN STAND BY

La Llinea 2 del Metro Valencia està completament paralisada des de 2011. Esta obra tant important per a la ciutat i l´area metropolitana de Valencia hauria de movilisar viagers des de Tavernes Blanques fins a Nazaret, passant pel Pont de Fusta, el Mercat Central, IVAM, C.C El Saler, Oceanografic o l´Estacio del Nort, donant servici a 175.000 viagers (mes persones que Logroño o Albacete, per eixemple)

Les obres sense acabar donen una impresio llamentable en el seu trayecte en superficie (com el tramvia d´una ciutat fantasma), i estàn complement sumergides baix el nivel freatic en el tram en subterraneu

PER ACABAR-LA UNICAMENT FALTEN 200 MILLONS D´EUROS

Despuix d´invertir recursos per valor de 400 millons d´euros,  en este moment totalment perduts i desaprofitats, encara queden 200 millons d´euros per a acabar les obres i ficar en servici la llinea


Considerant que el presupost de la Generalitat Valenciana per a 2014, es superior a 15.000 millons d´euros, i que l´obra es podria finalisar en 20 mesos, l´inversio unicament supondria un 0’6% del presupost anual de la Generalitat









PARALISACIO DE L´OBRA PUBLICA EN TOTA L´AUTONOMIA VALENCIANA

El cas de la llinea 2 del Metro Valencia, no es l´unic cas d´obra congelada en l´autonomia valenciana. Unes atres obres paralisades o sense proyectar serien (sense voler ser exhaustiu): El Parc Central, la llinea 2 del Tram de Castello, conexio a la ret TAV i Estacio AVE en ELIG, autovía A33 en el seu pas per la Font de la Figuera, acces nort al Port de Valencia, corredor mediterraneu, aeroport de Castello, conexio per ferrocarril en Arago i el Cantabric i pas a França per Canfranc,…

El cas valencià es simplement, una vergonya. Ademes de la manca d´inversio de la Generalitat Valenciana, el Ministeri de Foment deixa sense inversio en noves infraestructures  any darrere d´any, mentres que el ritme d´inversio s´accelera en Galicia, Madrit, Andalusia i Catalunya

I MENTRES TANT… ¿QUÈ S´ESTÀ FENT EN EL MON?

Per a entendre lo que està passant en Valencia, en general, i en el cas de Metro Valencia en particular, es important viajar un moment, iconeixer que s´està fent pel mon, i vore si la política de la Generalitat Valenciana està dins de les tendencies mundials d´inversions en Metro Urbà

Si anem a països en renta per capita inferior a l´espanyola, vorem com s´està fent una esforç molt important en la majoria de les nacionsllatino-americanes. Aixina en Colombia s´està invertint x millons en laconstruccio del Metro de Bogotá.  Panamá acaba d´inaugurar la llinea 1, en 1800 millons de dollars d´inversio, i en decembre 2014 comencen a construir la 2 Llinea. Lima espera acabar la Llinea 2 en unainversio de 4500 millons de dolars, Santiago de Chile va a per la llinea 3 i 6 movilisant 2700 millons de dolars en 5 anys. En Ecuador, Quitotambe vol modernisar-se en la seua primera llinea de Metro, i inclus la ciutat de Cuenca (Ecuador) està en mig de la construccio d´un moderntranvía, finançat per la Republica Francesa.
En Europa, Amsterdam tambe aposta pel etro. London estàplanificant la millorar dels trens de rodalies, i França continua implantant Tramvia i Trolebus en totes les ciutats de mes de 200.000 habitants

I si volem inversio i un pla ambicios per a transformar el transport d´una ciutat, simplement hem de pensar en Mig Orient. Aixina Riyadh o Doha están fent una inversio de 20 billions de dolars per a fer una mega ret de Metro. Tot pagat pels jeques per a que els subdits fruïxquen

¿QUÈ MOS ESPERA?

Mentres els valencians no sigam els que marquem l´agenda política valenciana, sense ingerencies del Govern Central, no podrem viure en llibertat decidint lo que es millor per a mosatros

Sera difícil que este canvi es produixca si els propis valencians no sabem quin es el nostre potencial com a nacio, ni quin es el nostre lloc en el panorama europeu e internacional


Si continuem en la llinea d´esperar que des de fora mos resolguen els problemes, cada dia serem mes ningunejats, tindrem un Consell mes inoperant, i la Conselleria d´Infraestructures tindra menos recursos per a invertir que mai

No hay comentarios:

Publicar un comentario